پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230198
عدم وجود پلاک فعال در هر خانواده شرط جديد کميته خودرو براي فروش
تاریخ انتشار : 1399/03/24 08:46:03
نمایش : 1381
کميته خودرو مصوب کرد: عدم خريد خودرو ظرف ۴۸ ماه گذشته از خودروسازان و دارا نبودن پلاک فعال در هر خانواده، شروط جديد براي ثبت‌نام متقاضيان در فروش فوق‌العاده تابستان خودروسازان است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، جلسه کميته خودرو امروز جمعه ۲۳ خرداد ۹۹ با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، نمايندگان دستگاههاي نظارتي، معاونان وزارت صنعت و خودروسازان برگزار شد.

بر اساس مصوبات ديگر کميته خودرو مقرر شد تا در پيش فروش هاي آتي شرط عدم خريد خودرو ظرف ۴۸ ماه گذشته از خودروسازان ملاک عمل بعنوان شرايط ثبت نام قرار گيرد.

در عين حال، يکي از شروط ثبت نام در مرحله فروش فوق العاده خودرو در فصل تابستان نيز، عدم وجود پلاک فعال در هر خانواده است.

بنا به اعلام خودروسازان، توليد و تحويل گروه صنعتي ايران خودرو به ترتيب با ۱۸ درصد و ۵۰ درصد رشد و تحويل محصولات گروه خودروسازي سايپا نيز با ۵۵ درصد افزايش مواجه بوده است.

در اين جلسه علاوه بر بررسي روند توليد خودرو، مقرر گرديد تا موضوع تخصيص ارز مورد نياز ترخيص قطعات خودرو با هماهنگي وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزي و گمرک ايران مورد پيگيري واقع شود.

اقدام براي تکميل ۴۵ هزار دستگاه خودروي موجود در کف کارخانه ها از جمله ديگر مصوبات کميته خودرو بود.

موضوع قيمت خودرو نيز يکي از مباحث مطرح شده در جلسه امروز جمعه ۲۳ خرداد کميته خودرو بود که بر اساس آن مقرر گرديد تا جلسات مشترکي از سوي سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران و سازمان حمايت با شوراي رقابت برگزار شود.

بر اساس اعلام گروه صنعتي ايران خودرو، تحويل خودروهاي فروش فوق‎‌العاده ويژه ايام عيد سعيد فطر از هفته آينده آغاز خواهد شد.

کاهش ارزبري و افزايش ساخت داخل قطعات خودرو، از جمله مصوبات ديگر کميته خودرو بود که بر اساس آن مقرر گرديد تا در جلسات بعدي کميته خودرو، موضوع ساخت داخلي و کاهش ارزبري صنعت خودروي کشور مورد بحث و بررسي قرار گيرد؛ ضمن اينکه خودروسازان مکلف شدند تا فهرست قطعات داراي ارزبري و ميزان ارز مورد نياز آنها را به صورت هفتگي به کميته خودرو گزارش دهند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html